הסבר על דו"ח היתכנות עסקית

הסבר על דו"ח היתכנות עסקית

בעקבות פניות רבות של ממציאים כיצד ניתן להיעזר בדו"ח ההיתכנות העסקית כדי לקדם המצאה, אנסה לתאר בקצרה את הכלי לקבלת החלטות הייחודי שפותח על ידינו. הכלי הזה מאפשר לממציא לדעת כיצד לקדם את ההמצאה שלו בהוצאה כספית מינימלית.


הדו"ח מתחיל בסקירה מהירה של ההמצאה הכוללת בין היתר את הגדרת ההמצאה, בחינת הצורך בהמצאה, בחינת השוק העולמי, בחינת מגמות וטכנולוגיות חלופיות, בחינת יכולות קיימות ומה נדרש כדי ליישם את הרעיון, בחינת פטנטים בתחום כדי לזהות את מגמות השוק ולבסוף מסקנות והמלצות להמשך.
התוצר של הניתוח של הסריקה הזאת הוא ציון מנומק לרעיון. הציון הזה מהווה כלי לקבלת החלטות עבור הממציא ולשיפור ההמצאה:


במקרה של ציון נמוך, סיכויי ההצלחה העסקית של ההמצאה נמוכים ומומלץ לזנוח את הרעיון; במקרה של ציון גבוה סיכויי ההצלחה העסקית של ההמצאה גבוהים; במקרה של ציון ביניים ניתן לעשות "מקצי שיפורים" כדי לשפר את הציון של ההמצאה בעזרת המלצות וקווים מנחים. בכך ניתן לשפר את ההמצאה של הממציא וליעד אותה לשווקים מתאימים ובכך להעלות את סיכויי ההצלחה של הרעיון ולהתקדם בתהליך הפיתוח על פי המלצות הבחינה הזו.

ההמלצה שלי: כדי לחסוך בעלויות כדאי לממציא לעשות בחינה עסקית של ההמצאה שלו בשלב ראשוני לפני כל פעולה אשר תדרוש ממנו הוצאות כספיות משמעותיות כמו הגשת בקשת פטנט או בניית מודל או אב טיפוס.