איי פי יישום פטנטים

אודות איי פי יישום פטנטים

מרעיון או המצאה לעסק ריווחי

איי פי יישום פטנטים הוקמה על ידי עופר רחמים בעל תואר שני M.Sc בעיצוב תעשיה מהטכניון בחיפה על מנת לעזור לכל ממציא או בעל רעיון לבחון ולשפר את ההמצאה שלו וללוות בכל תהליך הפיתוח העסקי כדי שניתן יהיה להפוך את ההמצאה לעסק ריווחי.

במשך יותר מ 20 שנה משמש עופר כיועץ עסקי ומלווה חברות מבוססות וחברות סטארט-אפ בעיקר בנושאי פיתוח עסקי ואסטרטגיה, כולל רישום פטנטים. בשנים האחרונות שימש עופר כמנכ"ל חברת סטארט-אפ ואף עסק בגיוס הון לפעילות הפיתוח של החברה. בשנתיים האחרונות מוזמן עופר רחמים להרצות על הכלי לבדיקת היתכנות עסקית הייחודי שפיתח במסגרת קורסים של קניין רוחני באוניברסיטה הפתוחה, במינהל המחקר החקלאי – מכון וולקני ובאוניברסיטה העברית בירושלים.

"הניסיון המצטבר שלי כאנליסט, יועץ לחברות ומנהל, מלמד כי כל הממציאים ללא יוצא מהכלל בטוחים שההמצאה שלהם היא תרנגולת המטילה ביצי זהב. מי שחושב כך מנסה קודם כל להגן על התרנגולת הזו שלא יגנבו אותה. גיליתי שהממציאים מוכנים להוציא סכומי כסף לא מבוטלים, גם אם אין להם סכומים כאלה רק כדי להגן על ההמצאה. סיפורי לקוחות מעידים על כך שאין אף גורם בדרך שיעצור את הממציא ויבדוק עבורו מה הסיכויים שזו באמת תרנגולת שתטיל ביצי זהב.

לצערנו, הסטטיסטיקה נגד הממציא ורוב הסיכויים שהכספים הרבים שהוא עומד להוציא לא יישאו כל פרי. מצד שני, כאשר להמצאה שלו יש סיכוי מבחינה עסקית, בחלק גדול מהמקרים הממציא מקדם את ההמצאה שלו על פי אינטואיציה ולא על פי דרך מובנית המעלה את הסיכוי הצלחה עסקית.

נתקלתי בלא מעט המצאות מצוינות, בעלות פוטנציאל להצלחה עסקית, שנכשלו בגלל התנהלות לא נכונה. ברוב המקרים התהליך הוא בלתי הפיך וחלון ההזדמנויות שנסגר לא יפתח שוב עבור אותה ההמצאה."