מה הכרחי להכין לקראת פגישות עם משקיעים

מה הכרחי להכין לקראת פגישות עם משקיעים

גיוס הון הוא מקצוע. צריכים לעשות עבודת הכנה ארוכה ומעמיקה לפני פגישה עם משקיעים בכלל וצריך לעשות עבודת הכנה ספציפית לפני פגישה עם כל משקיע בפרט.

פגישה עם משקיע איננה פגישת חולין או שיחה חברית. עליכם ליצור אצל המשקיע עניין ברעיון או בהמצאה ובמקביל לייצר אצלו תחושה שאתם הכי מקצועיים בעולם. גם רעיון טוב יכול להיפסל רק בגלל שלא הצלחתם לתת תשובות מספקות למשקיע. כל גמגום יכול להיתפס כחוסר מקצועיות.
לקראת הפגישה צריך להכין:

  • תכנית עסקית ברמה גבוהה. התכנית צריכה לכלול סקירה של השוק, הפוטנציאל, הסיכונים והתחרות. החלק החשוב בתכנית יהיה חלק "המספרים": הפוטנציאל המסחרי, הרווחיות, ההשקעה הנדרשת ותחזית רווח והפסד הכוללת לוח זמנים להחזר השקעה. ברור שכל התכנית הזו תהיה בנויה על הנחות אבל כל הנחה כזו צריכה להיות מנומקת.
  • מצגת משקיעים אשר מסכמת בצורה גרפית ומושכת לעין את התכנית העסקית. צריך להתייחס למצגת כאילו היא פרסומת שמטרתה למכור מוצר.
  • אם הצלחתם להכין אב טיפוס המדגים את ההמצאה כדאי מאוד להציג אותו. הוכחת יכולת טובה, עדיפה על כל מצגת או הסברים מילוליים.

אחד הדברים שאני מקפיד לקראת פגישה עם משקיע הוא לעשות עבודת תחקיר על המשקיע ועל פי התחקיר הזה להתאים את התכנית העסקית והמצגת. ברור שהנחות הבסיס והמספרים יהיו זהים לכולם אבל הדגשים וצורת ההצגה צריכים להיות שונים ומותאמים לצרכים ולאופי המשקיע איתו נפגשים.

ההמלצה שלי:

תשאפו להגיע מוכנים לפגישת גיוס הון עם משקיעים בצורה המיטבית. כדאי להתייחס לפגישה כזו כהזדמנות חד פעמית. הרושם הראשוני בפגישה הוא קריטי ולא תהיה הזדמנות שנייה.